مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 10:402022-12-06فناوري

چند روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند؟


با اتصال 337 روستای جدید دیگر به شبکه ملی اطلاعات، تاکنون حدود 30 هزار خانوار از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح شبکه ملی اطلاعات در کشور از اواخر سال 1384 مطرح و مهم ترین دلیل پیاده سازی این شبکه در آن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد.

در سند ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات آمده که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، شبکه همه شبکه های کشور است.

این شبکه متشکل از زیرساخت های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکه ای حفاظت شده نسبت به اینترنت و شبکه ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم است.

در سال های بعد از 1384 عملا اجرای این طرح با کندی انجام می شد تا این که در دولت یازدهم، اجرای این طرح پیگیری و درنهایت در اواخر همان دولت اعلام شد که فازهای اول، دوم و سوم آن افتتاح و رونمایی شده است؛ اما این شتاب بخشی به روند اجرای این پروژه در دولت سیزدهم از مهم ترین اقدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ بنابراین طرح شتاب بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات، از مهرماه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر هم در مرحله اجرا قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند؟

چند روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند؟