مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 11:452022-12-06بين الملل

فضانوردان چینی دانه های برنج فضایی را به زمین آوردند


روز یکشنبه فضانوردان ماموریت شنژو-14 چین پس از پایان یک ماموریت 6 ماهه به زمین بازگشتند و همراه خود، گیاهانی را که به فضا برده و در آنجا رشد کرده بودند را نیز به زمین بازگرداندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، فضانوردان چینی در فضاپیمای شنژو-14 با اولین دانه برنج تولیدشده در مدار، به زمین بازگشتند؛ شاهکاری که به دانشمندان اجازه می دهد اثرات ریزگرانش را بر رشد برنج بررسی کنند و منبع غذایی پایدار برای اکتشافات طولانی مدت فضایی بیابند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآژانس فضایی سرنشین دار چین، یکشنبه شب، چن دونگ (Chen Dong)، لیو یانگ (Liu Yang) و کای ژوزه (Cai Xuzhe)، فضانوردان چینی، در محل فرود مشخص شده دانگ فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی فرود آمدند.

آنها به مدت 183 روز در مدار بودند و در طی آن بر تکمیل ایستگاه فضایی تیانگونگ چین و چندین آزمایش علوم زیستی نظارت داشتند.

یکی از این آزمایش ها شامل بازتولید کل چرخه زندگی برنج برای اولین بار در فضا بود که با کاشت بذر آغاز می شود و با تولید دانه های جدید توسط گیاه بالغ خاتمه می یابد.

این آزمایش در 29 ژوییه آغاز شد و پس از 120 روز در مدار آنها با موفقیت دانه های کیهانی جدیدی تولید کردند.

بذرهای جدید به همراه سایر نمونه های زیستی به مرکز فناوری و مهندسی برای استفاده از فضا در آکادمی علوم چین در پکن تحویل داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضانوردان چینی دانه های برنج فضایی را به زمین آوردند

فضانوردان چینی دانه های برنج فضایی را به زمین آوردند