مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 13:052022-12-06سياسي

مرگ سیاه سمنان را تهدید نمی کند


با اقدامات اداره کل دامپزشکی استان سمنان و خدمات رایگان این دستگاه اجرایی خوشبختانه جمعیت دام های اهلی و وحوش این استان پهناور از ناحیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک که به دلیل خطرزا بودن در گذشته های دور از آن به عنوان مرگ سیاه نام برده می شد .

- ایسنا/سمنان با اقدامات اداره کل دامپزشکی استان سمنان و خدمات رایگان این دستگاه اجرایی خوشبختانه جمعیت دام های اهلی و وحوش این استان پهناور از ناحیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک که به دلیل خطرزا بودن در گذشته های دور از آن به عنوان "مرگ سیاه" نام برده می شد در ایمنی پایداری قرار دارد.

دکتر حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: افزون بر یک میلیون و 500 هزار دام سبک در این استان برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده است.

وی از واکسیناسیون بیش از 90درصد جمعیت دام سبک این استان برعلیه این بیماری خبرداد و افزود: جمعیت دام سبک این استان از نظر ایمنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شرایط کاملا پایداری است این دامپزشک واکسیناسیون دام های سبک بر علیه پی پی آر (PPR) یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک را مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای وحوش و گونه های مختلف جانوری در زیستگاه های استان، واکسیناسیون دام ها در استان از اهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سیاه سمنان را تهدید نمی کند

مرگ سیاه سمنان را تهدید نمی کند