مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 13:302022-12-06دانش

کشف یک ستون بزرگ از سنگ مذاب در زیر دشت های مریخ


دانشمندان باور دارند ستون بزرگی از سنگ مذاب که در مریخ کشف شده است، احتمالا عناصر مورد نیاز میکروب های بیگانه را برای رشد کردن در زیر سطح در بر دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ستون بزرگی از سنگ مذاب زیر دشت های شمالی مریخ کشف شده است و دانشمندان باور دارند که ممکن است حاوی عناصر مورد نیاز میکروب های بیگانه برای رشد کردن در زیر سطح باشد.

بیانیه ای که روز دوشنبه توسط دانشمندان آزمایشگاه قمری و سیاره ای دانشگاه آریزونا (UArizona) منتشر شد، حاکی از این است که این نوع سنگ ها متان و هیدروژن تولید می کنند.

حیات میکروبی امروزی می تواند از متان و هیدروژن به عنوان انرژی استفاده کند.

این گروه پژوهشی خاطرنشان کردند که میکروب های روی زمین، در محیط های مشابه رشد می کنند و معتقدند که ممکن است در مریخ نیز همین گونه باشد.

این سنگ مذاب علاوه بر این که پناهگاهی برای زندگی است، می تواند نشانگر این باشد که چرا مریخ لرزه ها در نزدیکی این منطقه موسوم به گوداله های سربروس (Cerberus Fossae) شناسایی شده اند که خانه مجموعه آتشفشانی هامونه الیسیوم (Elysium Planitia) است.

گوداله های سربروس مریخ به عنوان یک زمین سرد و عقیم در نظر گرفته می شود که میلیاردها سال پیش مرده است، اما این پژوهش جدید، شواهد بیشتری ارائه می دهد مبنی بر این که مریخ، بسیار زنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک ستون بزرگ از سنگ مذاب در زیر دشت های مریخ

کشف یک ستون بزرگ از سنگ مذاب در زیر دشت های مریخ