مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 15:002022-12-06فرهنگي

آخرین اخبار از کمیته هنرمندان بازداشتی


روز گذشته درباره خانم ها شقایق دهقان و الناز شاکردوست خبری مبنی بر بازداشت آن ها منتشر شده بود که درباره خانم دهقان اصلا صحت نداشت.

- رییس هیئت مدیره خانه سینما با اشاره به اینکه کمتر از 40 نفر از سینما و بیش از 100 نفر از حوزه های مختلف هنر در بازداشت هستند، گفت که یک درخواست از کمیته پیگیری هنرمندان بازداشتی نسبت به مسائل دانشجویان هنر مطرح شده است.

محمدمهدی عسگرپور در گفت وگویی با ایسنا درباره آخرین وضعیت سینماگرانی که در جریان ناآرامی های اخیر جامعه دچار مشکلاتی شده اند بیان کرد: آنچه برای سینماگران اتفاق افتاده همانطور که پیش تر گفتم انواع و اقسام مختلف دارد و من صرفا درباره فهرستی صحبت می کنم که مسائل آن ها در کمیته حقوقی تشکیل شده برای هنرمندان پیگیری می شود.

البته این کمیته را دیگر فقط مختص سینماگران نمی توان دانست چون پیگیری امور مربوط به هنرمندان از خانه موسیقی و خانه تئاتر را هم دنبال می کند و اخیراً هنرمندان تجسمی هم اضافه شده اند؛ بنابراین می توان آن را کمیته حقوقی مرتبط با هنرمندان دانست.

وی افزود: وضعیت سینماگران به چند دسته ی بازداشتی، احضار یا توقیف پاسپورت تقسیم بندی می شود که برای برخی از آن ها حکم قطعی وجود دارد و برای برخی هم هیچ حکمی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین اخبار از کمیته هنرمندان بازداشتی

آخرین اخبار از کمیته هنرمندان بازداشتی