مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 00:352022-12-06اقتصادي

موانع حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در گردشگری ایران چیست؟


برای جذب سرمایه گذارهای خارجی و داخلی در حوزه گردشگری دولت باید موانع زیرساختی در حوزه اکوسیستم اقتصادی کشور را از میان بردارد؛ - ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس گردشگری گفت: برای جذب سرمایه گذارهای خارجی و داخلی در حوزه گردشگری دولت باید موانع زیرساختی در حوزه اکوسیستم اقتصادی کشور را از میان بردارد؛ به همین دلیل عدم حضور سرمایه گذاران خوب در بخش گردشگری یکی از مواردی است که موانع زیرساختی باعث آن شده و برای توسعه بیشتر گردشگری باید به آن پرداخته شود.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش بخش خصوصی در صنعت گردشگری، اظهار کرد: گردشگری در سطح بین المللی از تعامل و هم پوشانی بخش های خصوصی و دولتی به وجود می آید و در هیچ زمانی نمی توان گردشگری را بدون بخش خصوصی در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: هنگامی که جوامع توسعه یافته را بررسی می کنیم شاهد این هستیم که گردشگری در جوامعی که بخش خصوصی قوی تر، پویاتر و مسئولیت پذیرتر دارند از رونق و جایگاه برتری برخوردار است.

همچنین دخالت بیشتر دولت در حوزه گردشگری نشان از عدم توسعه یافتگی گردشگری در آن کشور است.

جواهرزاده خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری تنها راهی است که دولت ها باید در بحث های زیرساختی مبناهایی را برای آن در نظر گیرند و تعاملات لازم را برای ایجاد بستر متناسب با فعالیت های گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در گردشگری ایران چیست؟

موانع حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در گردشگری ایران چیست؟