مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 08:202022-12-07پزشكي

خواص و فواید دارویی و درمانی خارخاسک


خارخاسک حاوی ساپونین ها، لیگنینامیدها، فلاونوییدها، آلکالوییدها و گلیکوزیدها است و مطالعات نشان می دهد در افزایش ترشح هورمون های جنسی و در درمان فشارخون، - ایسنا/لرستان یک متخصص طب سنتی، گفت: خارخاسک حاوی ساپونین ها، لیگنینامیدها، فلاونوییدها، آلکالوییدها و گلیکوزیدها است و مطالعات نشان می دهد در افزایش ترشح هورمون های جنسی و در درمان فشارخون، بیماری های قلبی و .

مؤثر است.

نعمت اله مرادی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خارخاسک یک ادرار آور طبیعی بوده که به افزایش تولید ادرار و دفع آن از بدن کمک می کند که نشان دهنده آن است که این گیاه می تواند یک درمان طبیعی برای درمان سنگ کلیه باشد.

وی با اشاره به این که عصاره خارخاسک می تواند اثر قوی در التیام و تسکین درد و التهاب داشته باشد، عنوان کرد: این گیاه در غذای روزمره شما می تواند فواید زیادی از جمله کنترل سطح قند خون به همراه داشته باشد.

مرادی ادامه داد: خارخاسک ممکن است به عنوان درمان طبیعی سرطان مفید باشد، یک مطالعه نشان داد که خارخاسک قادر به وادار کردن سلول ها به مرگ و توقف گسترش سلول های سرطانی کبد است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: مصرف خارخاسک به صورت خوراکی با 9 گیاه دارویی دیگر قرمزی و تحریک پوست در بزرگسالان و کودکان را که مبتلا به اگزما هستند، کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص و فواید دارویی و درمانی خارخاسک

خواص و فواید دارویی و درمانی خارخاسک