مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-07سياسي

دانشجوی بیدار، دانشجوی معترض است


«دانشجوی بیدار، یک دانشجوی معترض است و نسبت به حوادث پیرامون خود و جامعه خود بی تفاوت نیست، به دانشجوی اینگونه باید بها داد چرا که او دانشجویی زنده است.

- ایسنا/اصفهان دانشجوی بیدار، یک دانشجوی معترض است و نسبت به حوادث پیرامون خود و جامعه خود بی تفاوت نیست، به دانشجوی اینگونه باید بها داد چرا که او دانشجویی زنده است.

حجت الاسلام جعفر شاه نظری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با اهمیت دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی فرهنگی، اظهار کرد: اگر ما نهاد دانشگاه را به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی تصور کنیم، واقعیت این است که تولید و خروجی این نهاد می شود سرمایه اجتماعی و این یعنی فارغ التحصیلانِ نهاد دانشگاهی هر کدام می توانند نقشی را در این راستا ایفا کنند.

به عبارتی، سرمایه اجتماعی عبارت است از نیروی انسانی و نیروی انسانیِ کارآمد نیز یعنی نیرویی که هم از دانش و تخصص و مهارت برخوردار باشد و هم از تعهد و مسئولیت پذیری.

لذا قاعدتاً دانشگاه باید دارای یک هویت علمی و فرهنگی باشد، زیرا این نهاد در هر جامعه ای رسالت خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.

مسئله فرهنگ، یک ضلع دانشگاه است وی با تأکید بر نقش دانشگاه در پرورش نیرو و سرمایه اجتماعی ادامه داد: اگر ما این کلیت را قبول داشته باشیم که خروجی این نهاد، سرمایه اجتماعی است و سرمایه اجتماعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجوی بیدار، دانشجوی معترض است

دانشجوی بیدار، دانشجوی معترض است