مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 10:202022-12-07پزشكي

روند شیوع آنفلوآنزا کاهشی یافته است


یک متخصص بیماریهای عفونی از کاهش روند شیوع آنفلوآنزا خبرداد.

- دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: روند بیماری انفلوانزا در کشور و استان کاهشی است و مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی روند نزولی محسوسی دارد اما تصور اینکه اپییدمی انفلوانزا پایان یافته کاملا اشتباه است و چرخش ویروس در جامعه تاپایان سال و حتی فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود یک یا دو موج انفلوانزا را تا پایان اپیدمی شاهد باشیم اگر چه این موجها شدت و حدت کمتری خواهند داشت اما همچنان توصیه می شود تا حد امکان اصول بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه رعایت شود و گروههای پر خطر نسبت به تزریق واکسن انفلوانزا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه 90 تا 95 درصد انفلوانزای موجود نوع A و 5 تا 10درصد نوع B را شامل می شود، گفت: در صورت عدم رعایت توصیه ها و اقدامات درمانی، در بیماری انفلوانزا بخصوص در گروههای پرخطر، بیماری می تواند عوارض جدی و طولانی داشته و حتی مرگ بار باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر شیوع بیماریهای تنفسی، انفلوانزا، در صدر بوده، سرماخوردگی در رتبه بعدی قرار دارد و کرونا رتبه آخر می باشد، بیماران کرونایی بسیار کم و شرایط از نظر شیوع کاملا رضایت بخش است اما این بمعنای پایان کرونا نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند شیوع آنفلوآنزا کاهشی یافته است

روند شیوع آنفلوآنزا کاهشی یافته است