مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 11:002022-12-07فرهنگي

ثبت 50 اثر تاریخی شاهین شهر و میمه در فهرست آثار ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: مسجد جامع گز، قنات جهانی مزدآبادِ میمه و قنات جهانی وزوان جز مهم ترین آثار تاریخی شهرستان محسوب می شوند که اخیراً پایاب قنات مزدآباد احیا شده و گردشگران می توانند در عمق 20 متری .

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: مسجد جامع گز، قنات جهانی مزدآبادِ میمه و قنات جهانی وزوان جز مهم ترین آثار تاریخی شهرستان محسوب می شوند که اخیراً پایاب قنات مزدآباد احیا شده و گردشگران می توانند در عمق 20 متری زمین آب قنات را مشاهده کنند.

جواد چهراضی در گفت وگو با ایسنا درباره آثار تاریخی شهرستان شاهین شهر و میمه و ظرفیت های گردشگری آن، اظهار کرد: این شهرستان دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که قنات مزد آباد میمه و قنات وزوان به ثبت جهانی رسیده است.

همچنین تا کنون 250 اثر تاریخی در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 50 اثر تاریخی شامل مسجد، کاروانسرا، خانه، امام زاده و قنات به ثبت ملی رسیده و 11 اثر نیز جز آثار ناملموس ملی است.

وی با بیان اینکه سعی شده به ظرفیت های گردشگری شهرستان افزوده شود، گفت: در حال حاضر سه موزه مردم شناسی میمه، فروتن گز و آزادی فر شاهین شهر، یک خانه مسافر و یک هتل، دو مهمان پذیر، چهار اقامتگاه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 50 اثر تاریخی شاهین شهر و میمه در فهرست آثار ملی

ثبت 50 اثر تاریخی شاهین شهر و میمه در فهرست آثار ملی