مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 11:302022-12-07سياسي

دانشگاه، مأمن همیشه زنده


تاریخ تکرار نمی شود؛ این یک قاعده اساسی است که تاریخ بازگو کرده و علم سیاست بر آن صحه گذاشته است، اما 16 آذرماه تکرار بی قافیه ای است که هر سال ورق های تاریخ را مرور می کند و دستی بر چهره سیاست می کشد.

- ایسنا/خراسان رضوی تاریخ تکرار نمی شود؛ این یک قاعده اساسی است که تاریخ بازگو کرده و علم سیاست بر آن صحه گذاشته است، اما 16 آذرماه تکرار بی قافیه ای است که هر سال ورق های تاریخ را مرور می کند و دستی بر چهره سیاست می کشد.

تکرار هر ساله اعتراضات دانشجویی و مشت های گره کرده دانشجویان به مناسبت اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به سفر نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا در 16 آذرماه 1332 نمونه تلخی از این مدعاست که با خون دانشجویان غیور وطن مهر و موم شده و فریاد نهفته در سکوتی عمیق را زمزمه می کند.

امروز در تقویم به نام قشری ثبت شده که همواره نشان داده است مسیر توسعه سیاسی و اجتماعی کشور از دانشگاه می گذرد.

در واقع توسعه کشور بدون توجه به نقش دانشجویان ممکن نخواهد بود، دانشجویانی که نبض جامعه را می سنجند و همواره تلاش می ‎کنند جامعه را آگاه کرده و در مسیر راستین فرهنگ و توسعه رهنمون کنند.

هرچند برگزاری مناظرات و تریبون های آزاد و گاها حضور برخی از سیاسیون در دانشگاه ها و شنیدن مطالبات دانشجویان از جمله مواردی است که به منظور افزایش نقش آفرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه، مأمن همیشه زنده

دانشگاه، مأمن همیشه زنده