مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-07بين الملل

آمریکا هم حاضر به احیای برجام خواهد شد اگر ...


کوروش احمدی، دیپلمات پیشین ایران، گفت: «حدس می زنم اگر ایران متن بورل را عینا قبول کند، به احتمال زیاد آمریکا نیز حاضر به نهایی کردن توافق و احیای برجام خواهد شد.

- کوروش احمدی، دیپلمات پیشین ایران، گفت: حدس می زنم اگر ایران متن بورل را عینا قبول کند، به احتمال زیاد آمریکا نیز حاضر به نهایی کردن توافق و احیای برجام خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: درست اواسط تابستان بود که آخرین دور گفت وگوها بین ایران و اروپا در وین برگزار شد و سپس هیات ها برای جمع بندی نهایی به پایتخت ها بازگشتند.

در واقع مهم ترین دستورکار این نشست چهارروزه در وین که از 13 تا 17 مردادماه برگزار شد، بررسی متن پیش نویس 35صفحه ای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بود.

همچنین بورل ضرب الاجلی برای پاسخگویی به آن تعیین کرد و طرفین در نهایت باید تا 24 مردادماه پاسخ آری یا خیر خود را به این پیش نویس ارائه می کردند که پاسخ آمریکا آری و پاسخ ایران بله مشروط بود.

اما مشاهده کردیم که این پیش نویس نیز راه به جایی نبرد و به دلیل برخی اختلاف نظرها بین ایران و طرف غربی، به ویژه در مورد بستن مساله پادمان پیش از روز بازاجرا یا بعد از آن طرفین به مشکل خوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا هم حاضر به احیای برجام خواهد شد اگر ...

آمریکا هم حاضر به احیای برجام خواهد شد اگر ...