مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 15:352022-12-07سياسي

انتشار «فرهنگِ دولتمدار» جلال ستاری


کتاب «فرهنگِ دولتمدار»نوشته جلال ستاری منتشر شده است.

- کتاب فرهنگِ دولتمدار نوشته جلال ستاری منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: این کتاب را می توان یکی از مهم ترین تألیفات جلال ستاری در زمینه نقد اندیشه سیاسی ایرانی و اسلامی دانست.

او با هدف ردیابی علل انحطاط فرهنگ و علم در ایران، شکل گیری حکومت متمرکز دینی- و فرهنگ دولتی - در دوره غزنوی و بالاخص فعالیت ها و اندیشه های خواجه نظام الملک را بررسی کرده است.

او می نویسد، اگر اعتلای فرهنگ اسلامی در عهدی به ظهور رسید که جامعه اسلامی به اقتضای پویایی خاص خود، به مذاهب و متفکرین گوناگون مجال ظهور و بروز می داد، توقف و سکون در علوم، از زمانی آغاز شد که متعصبین، از قرن چهارم به بعد، مخالفت آشکار با اهل نظر و فلاسفه را آغاز کردند؛ و خواجه نظام الملک با در پیش گرفتن رویکرد تمرکزگرای دولتی، نقش بارزی در این رکود ایفا کرد.

کتاب فرهنگِ دولتمدار نوشته جلال ستاری در 120 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 75 هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

جلال ستاری ، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره شناس، متولد سال 1310 در رشت، نهم مردادماه به علت سکته مغزی در 90 سالگی از دنیا رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار «فرهنگِ دولتمدار» جلال ستاری

انتشار «فرهنگِ دولتمدار» جلال ستاری