مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 15:552022-12-07سياسي

مستند شبکه لبنانی: موسیقی ایرانی فردای روشن تری دارد


یک شبکه لبنانی در مستندی با بیان اینکه موسیقی ایرانی پیشینه کهن دارد اما موسیقی امروز آن، حاصل تلاش آهنگسازان و هنرمندان معاصر است، تأکید کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، یک شبکه لبنانی در مستندی فرهنگی به موسیقی ایران پرداخت و نوشت، ایران سرزمین اقوام مختلف است که هر کدام موسیقی شگفت انگیز خود را دارند و این همه تنوع در دنیای موسیقی بی نظیر است.

شبکه خبری المیادین در گزارش ایران همانطور که هست - موسیقی ایران گزارش کرد، همه اقوام ایرانی موسیقی مخصوص به خود را دارند و در سرتاسر ایران مقام و آلات موسیقی برای عزاداری یا مراسم شادمانی فراوان وجود دارد.

طبق این گزارش، موسیقی نواحی یکی از ارکان فرهنگ ایرانی است که ریشه های آن از شمال تا جنوب و شرق تا غرب به گذشته های دور باز می گردد و در هر شهری صدای زندگی مردم در طول تاریخ از گلوی سازها به گوش می رسد.

  ایران موسیقی کهن دارد اما آنچه امروز می شنویم متفاوت است، اگرچه موسیقی ایرانی پیشینه ای کهن دارد، اما آنچه امروز می شنویم حاصل تلاش نوازندگان معاصر ایران است.

در این دوره سیستم موسیقی در ایران تغییر کرد و نت نویسی موسیقی مدرن رایج شد، به طوری که نوازندگانی مانند ابوالحسن صبا سعی کرد آهنگ های اصیل ایرانی را به صورت مقامی سامان دهد که با بازگشت به ریشه اصلی خود و ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند شبکه لبنانی: موسیقی ایرانی فردای روشن تری دارد

مستند شبکه لبنانی: موسیقی ایرانی فردای روشن تری دارد