مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 16:152022-12-07پزشكي

سیگار دیگر تابو نیست!


استعمال دخانیات برای گروه سنی زیر 18 سال به سرگرمی و امتیاز اجتماعی تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رسالت نوشت: کارشناسان بارها هشدار داده اند که اعتیاد به دخانیات همچون سیگار مقدمه ورود به دنیای اعتیاد به مواد افیونی است.

اما حالا هشدارها به کاهش سن در مصرف دخانیات رسیده است.

دکتر حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اخیرا گفته کمپانی های تولیدکننده مواد دخانی با هدف گسترش درآمد خود برای دو قشر یعنی زنان و کودکان برنامه هایی تدارک دیدند تا آنجا که سن مصرف به 13 سال رسیده است.

آماری که سال 96 ارائه شده، نشان می دهد 3 درصد دختران و کمتر از 12درصد پسران دانشجوی سال اول سیگار و قلیان می کشند که این آمار برای دانشجویان سال آخر در دختران به 8درصد و در پسران به بیش از 20 درصد می رسد.

مبتنی بر آماری هم که وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرده است، 10/2درصد از گروه سنی 13 تا 15 سال کشور، مواد دخانی مصرف می کنند.

بر این اساس سازمان جهانی بهداشت از سال 2008 برای کنترل خطرات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از مصرف سیگار، از دولت ها خواسته است اقداماتی را در کشورهای خود اجرایی کنند.

این موارد در 6 سرفصل کلی ارائه شده اند: نظارت بر مصرف سیگار، محدود کردن مصرف سیگار در اماکن عمومی، اقدامات تسهیل گر برای ترک مصرف سیگار، اطلاع رسانی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگار دیگر تابو نیست!

سیگار دیگر تابو نیست!