مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 16:502022-12-07اقتصادي

استان ها پیشران توسعه کشور هستند


معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، انباشتی از مطالبات همه صنوف در کنار وضع نابسامان اقتصادی را تجربه کرده است.

-   بابک افقهی ظهر (16 آذرماه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، با اشاره به تورم 50 درصدی حاصل از دولت قبلی، اظهار کرد: بیش از 60 میلیارد دلار از ذخایر صندوق توسعه ملی در سال های قبل استفاده شده بود.

وی با اشاره به درخواست 54 هزار میلیاردی اعتبار از بانک مرکزی که دولت قبلی در چند ماهه تمام کرد، افزود: ماهی 15 تا 18 هزار میلیارد تومان باید اقساط باقی مانده از دولت قبل را پرداخت کنیم.

این مسئول با اشاره به نبود تحقق رشد 8 درصدی و کاهش ضریب جینی و منفی شدن جذب سرمایه، ادامه داد: دولت پیشین به جای کمک به اصناف طی دوره فعالیت خود به یک باره و در 6 ماهه پایانی فعالیت با مهربانی دست به افزایش حقوق و برابری حقوق بازنشستگان زد و طیف وسیعی از درخواست ها و مطالبه گری ها را از دولت به وجود آورد.

این مسئول با بیان اینکه یک تعهد بازپرداخت 935 هزار میلیارد تومانی نیز بر روی دست دولت مانده بود، اضافه کرد: منابع ثابت دولت برای طرح ریزی بودجه سال 1400 تنها 650 هزار میلیارد تومان بود در حالی که هزینه ها و سقف اولیه نیازها 935 هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که علناً با توجه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان ها پیشران توسعه کشور هستند

استان ها پیشران توسعه کشور هستند