مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 01:302022-12-07فناوري

هشدار زلزله در اندروید گوگل چگونه فعال می شود؟


حدود دو ماه پیش زلزله ای به قدرت 5.

1 ریشتر نزدیک سن خوزه کالیفرنیا به وقوع پیوست اما ساکنان منطقه خلیج سانفرانسیسکو پیش از وقوع این زمین لرزه، - از آن مطلع شده بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دیجیتال ترندز، بسیاری از کاربران اندروید در توییتر اعلام کردند پیش از کاربران iOS، هشدار زلزله را دریافت کرده اند که موضوع قابل توجهی محسوب می شود.

گوگل در سال 2020 با همکاری سازمان زمین شناسی آمریکا و دفتر خدمات اضطراری فرماندار کالیفرنیا، طراحی سیستمی را آغاز کرد که هشدار زلزله را به ساکنان کالیفرنیا که تلفن اندرویدی دارد، ارسال می کند.

این سیستم با استفاده از سیستم هشدار ShakeAlert طراحی شده که به تلفنهای اندرویدی اجازه می دهد با شناسایی زلزله، به دستگاههای لرزه نگار کوچکی تبدیل شده و چند ثانیه پیش از وقوع زمین لرزه، به کاربران هشدار داده و به آنها فرصت بدهند در مکان امنی پناه بگیرند.

پس از این که کاربران اندروید گزارش کردند هشدار زلزله را پنج تا 10 ثانیه پیش از آغاز زمین لرزه دریافت کردند، معلوم شد سیستم هشدار زلزله گوگل نسبتا موفق از آب درآمده است.

دیوید برک، نائب رییس مهندسی گوگل در توییتر یک تصویر متحرک از منطقه خلیج سانفرانسیسکو را ارسال کرد که نشان می داد تلفنهای اندرویدی پیش از زلزله، روشن شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار زلزله در اندروید گوگل چگونه فعال می شود؟

هشدار زلزله در اندروید گوگل چگونه فعال می شود؟