مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 03:302022-12-08اقتصادي

هیچ لایه نمکی در مخزن سد چمشیر وجود ندارد/ پلمپ 2 چاه نفت درون مخزن


تعدیل کیفی رودخانه زهره از مهمترین اهداف ساخت سد چمشیر است و بر مبنای برنامه بهره برداری به روز شده این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

- یک کارشناس حوزه منابع آبی گفت: تعدیل کیفی رودخانه زهره از مهمترین اهداف ساخت سد چمشیر است و بر مبنای برنامه بهره برداری به روز شده این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

سید باقر حسینیا، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آبگیری سد چمشیر در دی ماه سال جاری اظهار کرد: مسائل و مباحث زمین شناسی عمدتا مواردی است که بر مبنای شواهد و مدل سازی بنا شده و تفاوت مدل های می تواند به خروجی های متعدد ختم شود.

وی در بیان اتهامات وارده شده به سازند مخزن سد چمشیر اظهار کرد: زمین شناسان متعددی از دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه شیراز و دانشگاه امیرکبیر، مخزن سد را بررسی کرده اند و نتیجه این بررسی ها هم عمدتا در مقاله های علمی منتشر شده و هیچگونه رخنمون نمک در هیچ کجای مخزن دیده نشده است.

این کارشناس حوزه منابع آبی افزود: مطالعه گمانه های حفر شده بیانگر فاصله بالای 300 متری بین ممبر نمکی گچساران و فضای سد است و این یعنی مسئله انحلال نمک عملا در مخزن سد چمشیر رد است.

حسینیان گفت: متاسفانه گزاره های زمین شناسی از زبان افرادی منتشر می شود که اساسا در این علم فعالیتی نداشته اند، همین مسئله وجود گزاره های متعدد غلط را تایید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ لایه نمکی در مخزن سد چمشیر وجود ندارد/ پلمپ 2 چاه نفت درون مخزن

هیچ لایه نمکی در مخزن سد چمشیر وجود ندارد/ پلمپ 2 چاه نفت درون مخزن