مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-08بين الملل

آمریکا از بزرگ نمایی توان اتمی چین به دنبال چیست؟


آمریکا با برخورداری بیش از 5 هزار سلاح هسته ای (15 برابر چین) همواره نوک پیکان اتهام را به سمت چین نشانه رفته که تنها 350 سلاح هسته ای دارد.

به راستی اهداف پشت پرده این بازی بزرگنمایی چیست؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، اخیراً سران کاخ سفید، سیاست تمرکز بر فعالیت های هسته ای و اتمی چین را در پیش گرفته اند و در مواضع اعلانی خود همواره با این تاکتیک در صدد پیشبرد پروژه چین هراسی برآمده اند.

در حالی که آمریکا ضمن برخورداری بیش از پنج هزار سلاح هسته ای، تنها کشوری به شمار می رود که در طول تاریخ از بمب اتم استفاده کرده است.

به تازگی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه ای مدعی شد: ذخایر کلاهک های هسته ای عملیاتی چین به 400 کلاهک رسیده و اگر گسترش تسلیحات هسته ای چین با همین سرعت ادامه پیدا کند، احتمالاً تا سال 2035 ذخایر هسته ای آن نزدیک به 1500 کلاهک اتمی افزایش خواهد یافت.

ادعایی که با واکنش سران پکن مواجه شد و ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را متهم کرد که برای توجیه گسترش زرادخانه هسته ای و حفظ هژمونی نظامی او، درباره آنچه که تهدید هسته ای چین می نامد، بزرگ نمایی می کند.

ژائو با یادآوری این موضوع که چین هرگز خود را درگیر هیچ نوع رقابت تسلیحاتی نکرده است، گفت: پکن شدیداً به راهبرد دفاع هسته ای و سیاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا از بزرگ نمایی توان اتمی چین به دنبال چیست؟

آمریکا از بزرگ نمایی توان اتمی چین به دنبال چیست؟