مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-09اقتصادي

تندتر شدن چرخ کُند گردشگری تیران و کرون


چرخ صنعت گردشگری شهرستان تیران و کرون با وجود ظرفیت خاص و بالقوه، کُند می چرخد که با ریل گذاری و اصلاحات روبه توسعه و رشد است.

- فاصله 45 کیلومتری تا مرکز استان و مرکزیت در مسیر تردد به غرب اصفهان و شهرکرد و خوزستان باعث شده که موقعیت جغرافیایی متفاوتی را برای تیران و کرون ایجاد کند و سالانه حجم بالایی از ترددها در جاده های این شهرستان رقم می خورد.

حجم بالایی از مسافر و گردشگر از روزهای پایانی هفته و تعطیلات سال به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های گردشگری طبیعی در این خطه تردد و اسکان دارند.

ظرفیت های تاریخی این شهرستان هم حائز اهمیت بوده، اما کمتر شناخته و یا معرفی شده و این هم سومین مؤلفه کارساز برای شکل گیری صنعت گردشگری به حساب می آید.

ظرفیت قلعه تاریخی در حیات وحش و پارک ملی قمیشلو، خانه های قدیمی و سنتی، شهر زیرزمینی، قلعه های سر به فلک کشیده، طبیعت بکر، هوای پاک، مساجد و حمام تاریخی، کوچه باغ و درهای سنگی منحصر به فرد همه مصادیق پتانسیل گردشگری بوده که در سطح ملی و بین المللی کم نظیر هستند.

گردشگری در تیران و کرون یکی از سه محور اقتصادی این شهرستان به شمار می رود که بخش خصوصی هم در ایجاد اقامتگاه ها و توسعه این صنعت وارد شده و با هم افزایی بین بخشی شاهد تلاطم خوبی در این حوزه خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندتر شدن چرخ کُند گردشگری تیران و کرون

تندتر شدن چرخ کُند گردشگری تیران و کرون