مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-09اقتصادي

تبعات تولید بیش از نیاز اتانول در کشور


کاهش میزان مصرف مواد ضدعفونی کننده در پی فروکش کردن بیماری کرونا، منجر به افزایش روزافزون تولید مازاد نیاز الکل شده است با این وجود هنوز عزمی برای ساماندهی تولید الکل در کشور اتخاذ نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بررسی ها نشان می دهد در حدفاصل سال های 92 تا 98، حدود 40 کارخانه تولید اتانول در کشور مشغول به فعالیت بودند و محصولات این تعداد واحد تولیدی نیز به طور کامل، پاسخگوی نیاز بازار بود، اما همه گیری کرونا در انتهای سال 98 این وضعیت را به طور کلی تغییر داد.

افزایش مصرف و نیاز بازار به مواد ضدعفونی کننده، کمبود و احتکار، قیمت های نجومی، درصد متفاوت خلوص الکل و مسائل مشابه، کشور را در شرایط خاصی قرار داد.

از سوی دیگر درخواست ها به جهت تأسیس واحدهای تولیدی اتانول افزایش یافت، با این وجود به سبب کندی صدور مجوز، شرایط سخت تر شده بود.

شرایط کرونایی کشور و عدم شناخت از این بیماری در ماه های نخست به گونه ای بود که در شهرهای مختلف شاهد استفاده نامناسب و هدررفت مواد ضدعفونی کننده بودیم؛ در کنار این مسلئه، هشدارهای مداوم در خصوص لزوم ضدعفونی مداوم دست و وسایل همراه و هراس نسبت به بروز کمبود در آینده، تقاضای عجیبی برای این مواد در بازار ایجاد کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات تولید بیش از نیاز اتانول در کشور

تبعات تولید بیش از نیاز اتانول در کشور