مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 15:242022-12-09دانش

دانشجویان حرکت های هنجارشکن را به اعتراضات قانونی تبدیل کنند


عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران با بیان اینکه دانشجویان در همه عرصه ها و در همه مقاطع می توانند نقش آفرینی کنند، اظهار کرد: در مقطع کنونی نیز دانشجویان در تبدیل حرکت های هنجارشکن و خارج از رویه های قانونی و غیرمدنی به اعتراضات مدنی و در چهارچوب قانون، نقش کلیدی دارند که می تواند مثمر ثمر باشند.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور گفت: اگر دانشگاه ها این ظرفیت را داشته باشند که بتوانند دانشجویان را نمایندگی کنند و به صورت مدنی مطالبات را در چهارچوب قانون پیگیری کنند، با بسیاری از خشونت های موجود در جامعه مواجه نخواهیم بود.

  معاون وزیر علوم در ادامه بیان کرد: دانشجو در شکل گیری انقلاب و توسعه فعالیت های علمی، فناورانه، اقتصادی و اجتماعی در برهه های مختلف انقلاب نقش ویژه ای داشته و بعد از انقلاب نیز در عرصه های مختلف فعالیت داشته است.

کلانتری یادآور شد: در دوران دفاع مقدس دانشجویان نقش محوری داشتند و تقریبا تمام جبهه ها مشحون از دانشجویان دانشگاه های مختلف بود که بحث جهاد را در آن مقطع میان داری می کردند.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در زمینه های علمی، ادامه داد: نمونه بارز آن شهدای دانشجوی تبریز است که در یک سوله در تبریز مشغول ساخت و ساز ادوات جنگی بودند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان حرکت های هنجارشکن را به اعتراضات قانونی تبدیل کنند

دانشجویان حرکت های هنجارشکن را به اعتراضات قانونی تبدیل کنند