مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 15:252022-12-09دانش

دانشجویان حرکت های هنجارشکن را به اعتراضات قانونی تبدیل کنند


دانشجویان در تبدیل حرکت های هنجارشکن و خارج از رویه های قانونی و غیرمدنی به اعتراضات مدنی و در چهارچوب قانون، نقش کلیدی دارند.

- عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران با بیان اینکه دانشجویان در همه عرصه ها و در همه مقاطع می توانند نقش آفرینی کنند، اظهار کرد: در مقطع کنونی نیز دانشجویان در تبدیل حرکت های هنجارشکن و خارج از رویه های قانونی و غیرمدنی به اعتراضات مدنی و در چهارچوب قانون، نقش کلیدی دارند که می تواند مثمر ثمر باشند.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور گفت: اگر دانشگاه ها این ظرفیت را داشته باشند که بتوانند دانشجویان را نمایندگی کنند و به صورت مدنی مطالبات را در چهارچوب قانون پیگیری کنند، با بسیاری از خشونت های موجود در جامعه مواجه نخواهیم بود.

  معاون وزیر علوم در ادامه بیان کرد: دانشجو در شکل گیری انقلاب و توسعه فعالیت های علمی، فناورانه، اقتصادی و اجتماعی در برهه های مختلف انقلاب نقش ویژه ای داشته و بعد از انقلاب نیز در عرصه های مختلف فعالیت داشته است.

کلانتری یادآور شد: در دوران دفاع مقدس دانشجویان نقش محوری داشتند و تقریبا تمام جبهه ها مشحون از دانشجویان دانشگاه های مختلف بود که بحث جهاد را در آن مقطع میان داری می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان حرکت های هنجارشکن را به اعتراضات قانونی تبدیل کنند

دانشجویان حرکت های هنجارشکن را به اعتراضات قانونی تبدیل کنند