مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 15:452022-12-09اجتماعي

نیاز فوری 4 اثر خراسان جنوبی به تعیین حریم


مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان این که از 1100 اثر ثبت شده در این استان نزدیک به 900 اثر معطل تعیین حریم هستند، گفت: - قلعه و آسبادهای طبس، خوانشرف نهبندان، باغ و عمارت منظریه و کوره هوفمن بیرجند، از جمله آثاری هستند که به تعیین فوری تر حریم نیاز دارند.

هادی شاهوردی ـ مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ـ درباره وضعیت تعیین حریم و عرصه این استان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود 1100 اثر در این استان ثبت ملی شده اند که از این تعداد 872 اثر، شامل بناها، محوطه های طبیعی و تاریخی نیازمند تعیین حریم هستند.

تاکنون نیز 261 اثر تاریخی تعیین حریم شده است.

او با بیان این که کل آثار ثبتی نیازمند تعیین حریم هستند، درباره آثار تاریخی که به تعیین فوری حریم نیاز دارند، گفت: بناهایی که در داخل شهرها و روستاها قرار گرفته اند به دلیل تهدید ساخت وساز و طرح های جامع هادی روستایی نیاز فوری به تعیین حریم دارند.

اقداماتی که برای تعیین حریم انجام می شود برای حفظ بنا و منظر اثر تاریخی است که طبیعتا تعیین حریم و محدودیت های به وجود آمده سبب اعتراض همسایگان یک اثر تاریخی می شود.

قلعه و آسبادهای طبس مسینا درمیان، خوانشرف نهبندان، باغ و عمارت منظریه، کوره هوفمن بیرجند و خانه های تاریخی شهرها و روستاهای خرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز فوری 4 اثر خراسان جنوبی به تعیین حریم

نیاز فوری 4 اثر خراسان جنوبی به تعیین حریم