شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 12:152022-12-10اجتماعي

یک سیاره فراخورشیدی داغ عجیب کشف شد

بر اساس تحقیقات جدید، سیاره ای به اندازه زمین که جهنم نامیده می شود، به شدت داغ شده است زیرا در امتداد خط استوای ستاره خود می چرخد.

- بر اساس تحقیقات جدید، سیاره ای به اندازه زمین که "جهنم" نامیده می شود، به شدت داغ شده است زیرا در امتداد خط استوای ستاره خود می چرخد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس اف، تمام سطح این ابر زمین اقیانوسی از گدازه است که دمای آن به حدود 2000 درجه سانتی گراد می رسد.

این سیاره سنگی که با نام مستعار جانسن (Janssen) شناخته می شود، یکی از عجیب وغریب ترین سیاره های فراخورشیدی کشف شده است.

این سیاره به عنوان سیاره الماس نیز شناخته می شود زیرا فضای داخلی آن سرشار از کربن است که سنگ های قیمتی را تحت فشار شدید ایجاد می کند.

این اطلاعات جدید توسط یک ابزار اکتشاف فضایی که اندازه گیری های بسیار دقیقی از نور ستارگان را از ستاره نزدیک جانسن یعنی کوپرنیک، ثبت کرده، به دست آمده است.

این کشف پیامدهایی برای شکارچیان بیگانه دارد.

چنین اطلاعاتی برای یافتن اینکه چقدر محیط های مشابه زمین رایج هستند و چقدر ممکن است حیات فرازمینی در کیهان فراوان باشد، حیاتی است.

لیلی ژائو (Lily Zhao) محقق ارشد این مطالعه و پژوهشگر مرکز موسسه فلاتیرون گفت: ما در مورد اینکه چگونه این منظومه چند سیاره ای به وضعیت فعلی خود رسیده است اطلاعاتی به دس