مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 12:252022-12-10اجتماعي

تایید رصد قدیمی ترین کهکشان های شناخته شده توسط جیمز وب


تیر 1401 گزارش شد که تلسکوپ فضایی جیمز وب قدیمی ترین کهکشان های شناخته شده را ثبت کرده و اکنون این موضوع مورد تایید ستاره شناسان قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ستاره شناسان تأیید کردند که چهار کهکشان باستانی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در ماه های اولیه عملیات آن کشف شد، قدیمی ترین کهکشان هایی هستند که دانشمندان تاکنون به چشم دیده اند و تقریباً به اندازه خود کیهان قدمت دارند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در ماه های گذشته کهکشانی را نشان داد که تصور می شد قدمت آن به 300 میلیون سال پس از مه بانگ باز می گردد و از آن به عنوان قدیمی ترین کهکشان رصد شده تاکنون نام برده شد که GLASS-z13 نام دارد.

این تلسکوپ فضایی تنها چند هفته پس از آغاز ماموریت خود، رکورد قدیمی ترین کهکشان رصد شده تاکنون را با اختلاف 100 میلیون سال شکست.

پیش از این عنوان قدیمی ترین کهکشان رصد شده به کهکشان GN-Z11 نسبت داده می شد که 400 میلیون سال پس از مه بانگ قدمت دارد و توسط تلسکوپ فضایی هابل رصد شده بود.

محققان مرکز اخترفیزیک هاروارد و اسمیتسونیان (Harvard and Smithsonian) نیز کهکشان دیگری به نام GLASS-z11 را کشف کردند.

هر دوی این کهکشان ها دارای جرمی معادل یک میلیارد خورشید هستند و این همان میزانی است که از یک کهکشان با چنین قدمتی انتظار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید رصد قدیمی ترین کهکشان های شناخته شده توسط جیمز وب

تایید رصد قدیمی ترین کهکشان های شناخته شده توسط جیمز وب