مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 14:252022-12-10اقتصادي

طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی پس از 2 دهه در مدار تولید قرار می گیرد


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اقدام های انجام شده در پارس جنوبی و دیگر میدان ها برای افزایش تولید گاز طبیعی در کشور گفت: طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی بهمن ماه امسال پس از دو دهه به مدار تولید می آید.

- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اقدام های انجام شده در پارس جنوبی و دیگر میدان ها برای افزایش تولید گاز طبیعی در کشور گفت: طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی بهمن ماه امسال پس از دو دهه به مدار تولید می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن خجسته مهر در مراسم پایانی ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در منطقه عسلویه که با حضور پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما و پس از بازدید از دکل حفاری مستقر در موقعیت 11B برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است، گفت: آنچه در منطقه پارس جنوبی مشاهده می کنیم حاصل سرمایه گذاری 85 میلیارد دلاری طی دو دهه است و این از افتخارهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی از برداشت روزانه بیش از 700 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی خبر داد و افزود: بیش از 70 درصد گاز کشور از این میدان مشترک برداشت می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که تولید، جهاد است، تصریح کرد: اکنون 27 میلیارد دلار پروژه در بخش بالادست منطقه پارس جنوبی در حال اجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی پس از 2 دهه در مدار تولید قرار می گیرد

طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی پس از 2 دهه در مدار تولید قرار می گیرد