مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 15:302022-12-10اقتصادي

کشت بیش از 520 هکتار کاملینا در آذربایجان غربی


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تاکنون بیش از 520 هکتار کاملینا دراراضی زراعی استان کشت شده است.

- علی عیدی 19 آذرماه در جلسه برنامه ریزی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با بیان این مطلب اظهار کرد: کشت ابلاغی کاملینا از محل اجرای طرح جهش تولید 18 هزار و 500 هکتار است که به دلیل اینکه این محصول برای سال اول در اجرای طرح برای کشاورزان استان معرفی شده است، از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به منظور آشنایی و ترغیب کشاورزان مقدار 2 تن بذر کاملینا رقم سهیل خریداری و در بین متقاضیان در شهرستانهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه توزیع شده است.

عیدی تصریح کرد: محصول کاملینا به دلیل عدم حساسیت به تنش دمایی، خشکی و شوری می تواند جایگزین مناسبی در برنامه تناوب دیم استان باشد.

وی اضافه کرد: میانگین عملکرد محصول 400کیلو گرم در شرایط دیم و در شرایط آبی 2200 کیلوگرم است که با توجه به قیمت خرید تضمینی 260 هزار ریالی این محصول به ازای هر کیلوگرم و به دلیل عدم حساسیت به تنش و سرما مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

عیدی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه بذور این محصول ریز است ولی اگر در رطوبت مناسب برداشت شود نیاز به کمباین مخصوص و هد برداشت ندارد و تنها در صورتی که درصد رطوبت بسیار کم ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بیش از 520 هکتار کاملینا در آذربایجان غربی

کشت بیش از 520 هکتار کاملینا در آذربایجان غربی