مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 09:502022-12-11سياسي

رستاخیز سطر..


بی گمان، زندگی بدون نغمه و موسیقی کلمات، بار سنگین لحظه های سخت را یارای حرکت نیست! - ایسنا/کردستان بی گمان، زندگی بدون نغمه و موسیقی کلمات، بار سنگین لحظه های سخت را یارای حرکت نیست! گاهی باید، دل به آهنگ حرفی، نسیم کلمه ای، وزش جمله ای و رستاخیز سطری سپرد، تا رگ های بمبەی زندگی را در پیچ و خم های دوران بە آنژیوکت ارتباط میان خون و تغذیه و رود روان بودن پیوند زد.

صبیحه کریمی پژوهشگر، در مورد قصه گویی و پیدایش قصه می گوید: شاید اولین ارتباط و تبادل اطلاعات میان انسان ها، به تصاویر و سنگ نگاره های جا مانده در دل غار ها و کندکاری های عصر حجر بازگردد.

زمانی که تنها پل ارتباطی میان انسان ها با عصرهای گذشته و ریشه های خود، قصه گویی و تصویر پردازی هایی بود که تعداد محدودی از انسان ها توانایی قصه پردازی و خلق اندیشه های متفاوت را داشت.

وی می گوید: کنار هم قرار گرفتن این تصاویر، مرکز وحدت و زایش اندیشه را به وجود آورده است، به طوری که باعث پیدایش فرهنگ ها، باورها، مرزهای فکری، قدرت و دولت ها شده است، و بر هیچکس پوشیده نیست که انسان موجودی اجتماعی است و در عین حال دارای اندیشه و حق انتخاب بوده و هست.

کریمی می گوید: وقتی تصویر یا نوشته ای را مد نظر می گیریم، بنا به درک و نوع اندیشه جمعی که داریم، برداشت خود را بیان می کنیم و همین نوع اندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رستاخیز سطر..

رستاخیز سطر..