مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 11:052022-12-11پزشكي

بیش از 10.5 درصد بزرگسالان جهان به دیابت مبتلا هستند


رییس دانشکده پرستاری دانشگاه اراک گفت: بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر جهان با دیابت زندگی می کنند که این یعنی بیش از 10.

5 درصد بزرگسالان جهان اکنون به این بیماری مبتلا هستند.

- محبوبه سجادی 20 آذر در سمینار آموزشی مراقبت از زخم پای دیابتی و پانسمان نوین که توسط جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: دیابت یک نوع اختلال متابولیک است که با افزایش قند خون مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه دیابت به سه نوع یک و دو و دیایت بارداری تقسیم می شود، افزود: عوارض این بیماری نیز به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می شود و عوارض مزمن زمانی اتفاق می افتد که دیابت به درستی کنترل نشود.

دیابت باعث بالا رفتن سطح قند خون می شود و اگر به مرور کنترل نشود، سطح بالای قند خون می تواند به اندام های مختلف آسیب برساند.

سجادی ادامه داد: افراد دیابتی می توانند افت ناگهانی قند خون را تجربه کنند و نخوردن یک وعده غذایی یا مصرف بیش از حد انسولین یا داروهای دیگری که باعث تاخیر در متابولیزه شدن انسولین و افزایش سطح انسولین در بدن می شوند، از علل شایع آن است.

افرادی که از داروهای دیگری غیر از انسولین برای دیابت استفاده می کنند که سطح انسولین را افزایش نمی دهند، در معرض افت قند خون نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 10.5 درصد بزرگسالان جهان به دیابت مبتلا هستند

بیش از 10.5 درصد بزرگسالان جهان به دیابت مبتلا هستند