مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 11:202022-12-11اقتصادي

ظرفیت بالای گیاهان دارویی در گلستان قربانی سطح زیرکشت اندک


مدیر ترویج جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حالی که مناطق مستعد فراوانی برای کشت گیاهان دارویی در سطح استان گلستان وجود دارد اما سطح زیر کشت آن در استان بسیار کم است.

- ایسنا/گلستان مدیر ترویج جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حالی که مناطق مستعد فراوانی برای کشت گیاهان دارویی در سطح استان گلستان وجود دارد اما سطح زیر کشت آن در استان بسیار کم است.

شهربانو سلطانعلیان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نشست اخیر با رییس جهاددانشگاهی به این نتیجه رسیدیم که در حوزه گیاهان دارویی یک اقدام ماندگار و خوب داشته باشیم که این نشست منجر به انعقاد تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تفاهم نامه ای که بین جهادانشگاهی و جهاد کشاورزی منعقد می شود برنامه ها و اقدامات ترویجی که قرار است برای کشاورز انجام شود در مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی و یا مناطقی که از کشت محصول استراتژیک مانند گندم محرومند در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه توسعه گیاهان دارویی برای حفظ و پایداری خاک و جلوگیری از فرسایش آن اثرگذار است، تصریح کرد: گیاهان دارویی برای رشد آب کمتری مصرف می کنند و کشت این محصول در شرایط خشکسالی و تنش خشکی کمک کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت بالای گیاهان دارویی در گلستان قربانی سطح زیرکشت اندک

ظرفیت بالای گیاهان دارویی در گلستان قربانی سطح زیرکشت اندک