مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-11بين الملل

ایرباس از ابررسانایی برای کربن زدایی هواپیماها استفاده می کند


شرکت ایرباس قصد دارد از ابررسانایی برای کربن زدایی از هواپیماهای خود استفاده کند و با سرن(CERN) همکاری می کند تا مرزهای هوافضای پاک را جابجا کند.

- شرکت "ایرباس" قصد دارد از ابررسانایی برای کربن زدایی از هواپیماهای خود استفاده کند و با سرن(CERN) همکاری می کند تا مرزهای هوافضای پاک را جابجا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ایرباس، بر اساس بیانیه مطبوعاتی شرکت هواپیماساز ایرباس، این شرکت با همکاری آزمایشگاه فیزیک ذرات اروپا(سرن) به دنبال راه اندازی پروژه ایرباس آپ نکست (Airbus UpNext)، پروژه ای است که هدف آن ارزیابی چگونگی کمک ابررسانایی به کربن زدایی سیستم های هواپیمایی آینده است.

این پروژه شامل یک اثبات مفهوم از یک ابررسانا برای هوانوردی با انتشار کربن کم(SCALE) است که هدف آن ارتقای انطباق و پذیرش فناوری های ابررسانا در سیستم های توزیع برق در هوا است.

رافائل بلو از سرن می گوید: سرن در تحقیقات خود محدودیت های علم و مهندسی را پیش می برد و با صنعت شریک می شود تا نوآوری را با تأثیرات زیست محیطی مثبت امکانپذیر کند.

وی افزود: همانطور که در این توافقنامه با ایرباس نشان داده شده است، فناوری های ما این پتانسیل را دارند که با نیازهای حمل و نقل پاک و راه حل های جابجایی آینده سازگار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرباس از ابررسانایی برای کربن زدایی هواپیماها استفاده می کند

ایرباس از ابررسانایی برای کربن زدایی هواپیماها استفاده می کند