مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 12:252022-12-11اقتصادي

مراسم پاسداشت روز جهانی خاک در زاهدان برگزار شد


صبح امروز رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در همایش روز خاک با اشاره به اینکه استان چهار فصل سیستان و بلوچستان با وسعت بیش از 18 میلیون هکتاروسیع ترین استان کشور است بیان کرد: - از این وسعت فقط 410هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد یعنی 2درصد مساحت کل استان و از همه مهم تر که از این سطح سالیانه با توجه به محدودیت منابع آبی و بر حسب میزان آب تخصیصی بین 45تا70 درصد یعنی حداکثر 290 تا 300 هزار هکتار به زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود.

سید محمد رضا سید حسینی اظهار کرد:با نگاهی به این آمار اهمیت حفظ آب و خاک بویژه در سیستان وبلوچستان بسیار ضروری و حیاتی است .

میزان اراضی که قابلیت کشت داشته و با آن انواع محصولات کشاورزی تولید و نیاز جامعه را برآورده کنیم بسیار محدود است می طلبد با بکار گیری دانش نوین در افزایش بهره وری از آب و خاک گام های موثری برداریم.

سید حسینی تجهیز 49 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستمهای نوین آبیاری با ایجاد زمینه صرفه جویی سالیانه 265 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی، احداث آب بندان در سطح 10 هکتار برای ذخیره سازی 500 هزار متر مکعب آب در هر دوره آبگیری سیلابها، انجام فعالیت های گسترده آبخیزداری بمنظورکاهش فرسایش خا ک و رسوب دهی، کنترل هرز آب ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی، طرح ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم پاسداشت روز جهانی خاک در زاهدان برگزار شد

مراسم پاسداشت روز جهانی خاک در زاهدان برگزار شد