مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 12:552022-12-11بين الملل

منشور همکاری تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک شش ساله شد


منشور همکاری میان کشورهای عضو اوپک و 10 تولیدکننده غیراوپک، 10 دسامبر سال 2022، شش ساله شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دهم دسامبر سال 2016 کشورهای عضو اوپک و جمهوری آذربایجان، بحرین، برونیی، دارالسلام، گینه استوایی که بعدا به اوپک پیوست، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، فدراسیون روسیه، جمهوری سودان و جمهوری سودان جنوبی در مقر اوپک در شهر وین اتریش دیدار کرده و تصمیم گرفتند منشور همکاری را به عنوان زمینه ای برای همکاری و گفت و گو در راستای ثبات بازار نفت تشکیل دهند.

تولیدکنندگان دیگر برای حمایت از این تلاش های فوق العاده، حضور داشتند.

تصمیمات محوری که در دیدار افتتاحیه وزیران اوپک و غیراوپک گرفته شد، بر اساس توافق موفق الجزایر که 28 سپتامبر سال 2016 در الجزایر در صد و هفتادمین دیدار فوق العاده کنفرانس اوپک امضا شد و متعاقب آن، توافق وین در 30 نوامبر همان سال در صد و هفتاد و یکمین کنفرانس اوپک گرفته شد، بود.

بر اساس گزارش رویترز، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک به مناسبت ششمین سالروز تشکیل این گروه که به اوپک پلاس معروف است، اظهار کرد: اتحاد اوپک پلاس، نقش سازنده ای در حمایت از ثبات بازار داشته است.

در بیانیه دبیرکل اوپک آمده است: با گذشت شش سال، اتحاد اوپک پلاس همچنان نقش سازنده ای در حمایت از ثبات بازار نفت ایفا می کند که برای رشد و توسعه و همچنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشور همکاری تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک شش ساله شد

منشور همکاری تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک شش ساله شد