مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 12:552022-12-11پزشكي

درمان بیماری های مزمن دیابتی نیازمند مشارکت بیمار


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: درمان بیماری های مزمن دیابتی پیچیده است و همکاری خوبی را می طلبد، درمان این بیماری ها باید در قالب مشارکت بیمار و درمانگر انجام شود.

- دکتر جواد جواهری 20 آذر در سمینار آموزشی مراقبت از زخم پای دیابتی و پانسمان نوین که توسط جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، با تاکید بر توجه به رژیم غذایی در افراد دیابتی اظهار کرد: برنامه فعالیت بدنی روزانه به مدت 45 دقیقه متوسط تا شدید باید در برنامه بیماران دیابتی قرار گیرد و همه بیماران از لحاظ اضافه وزن و چاقی باید بررسی شوند.

وی افزود: رعایت وعده ها و میان وعده ها، استفاده از لبنیات کم چرب، مصرف میوه و سبزی، استفاده از سبزیجات به عنوان سبزی پخته، استفاده از نان های سبوسدار، استفاده از روغن های مایع گیاهی و .

از جمله توصیه های غذایی بیماران دیابتی است.

جواهری اضافه کرد: هر یک از بیماران دیابتی یک درمان خاص خود نیاز دارند، لذا انتخاب روش درمانی مناسب هر یک از آنها یک امر ضروری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هومن محمدطالبی یک کارشناس ارشد پرستاری و درمانگر زخم نیز در این سمینار اظهار کرد: از میان تمام بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی حدود 20 درصد به علت عفونت بستری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری های مزمن دیابتی نیازمند مشارکت بیمار

درمان بیماری های مزمن دیابتی نیازمند مشارکت بیمار