مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 12:552022-12-11اقتصادي

آبگیری 25 میلیون مترمکعبی سدهای استان بوشهر


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر از آبگیری بالغ بر 25 میلیون مترمکعبی سدها و تاسیسات آبی این استان در سامانه بارشی اخیر خبر داد.

- علی محمدی روز یکشنبه 20 آذر اظهار کرد: در سامانه بارشی اخیر که از اواسط هفته گذشته آغاز شده بود، شبکه باران سنجی (تیسن) این شرکت میانگین 100 میلیمتر بارش را برای استان بوشهر به ثبت رسانده است.

وی افزود: خوشبختانه این رقم از میانگین بلند مدت بارندگی استان بوشهر در تاریخ مشابه، 50 درصد بیشتر است و امیدواریم این روند در زمستان نیز ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: البته در برخی از نقاط به ویژه جنوب استان، همچنان از میانگین بلند مدت بارش کمتری داشته ایم و این موضوع و عدم تغذیه آبخوان ها به ویژه در فصل کشت، فشار مضاعفی بر منابع آب زیرزمینی وارد می سازد.

محمدی با اشاره به شرایط آبگیری سازه های آبی استان بوشهر گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و ذخیره سازی بخشی از مخزن سدها در بارندگی های قبلی، سد آبپا و تنگ ارم سرریز کرده و سد ارغون نیز در آستانه سرریز قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، وی عنوان کرد: سدهای خاییز و رییسعلی دلواری نیز در مجموع 25 میلیون مترمکعب آبگیری داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری 25 میلیون مترمکعبی سدهای استان بوشهر

آبگیری 25 میلیون مترمکعبی سدهای استان بوشهر