مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 13:352022-12-11اقتصادي

خودروی گران، بیمه گران


خرید بیمه بدنه در ایران بر خلاف رشته ثالث اجباری نیست، تردد 836 درصد خودروها بدون بیمه بدنه نشان می دهد عواملی چون ناتوانی مالی خودروسواران، - نارضایتی مطلوب از خسارت های پرداختی، حجم بالای کسورات اعمال شده پس از وقوع حادثه در شکل گیری پدیده بیمه گریزی در رشته بدنه خودرو نقش داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: وقتی خودرو گران می شود، هزینه بیمه بدنه خودرو هم متناسب با آن افزایش می یابد و نتیجه اش این خواهد بود که برخی مالکان خودرو از بیمه کردن دست می کشند.

پژوهشکده بیمه در تحقیقی همین گزاره را تأیید می کند و می گوید: افزایش افسارگریخته قیمت خودرو باعث بالارفتن حق بیمه و کاهش تمایل بیمه گذاران به خرید بیمه بدنه شده زیرا اگر شخصی سه سال قبل دارای یک خودرو با ارزش 100 میلیون تومان بود، امروز ارزش همان خودرو به 300 میلیون تومان و حق بیمه آن هم تقریبا به سه میلیون تومان رسیده با اینکه خودروی یادشده همان خودروی سه سال پیش است، با اینکه خودرو حتی فرسوده تر هم شده اما مالک آن حالا باید سه برابر بیشتر پول بدهد تا خودرو را تحت پوشش بیمه بدنه قرار دهد.

نتیجه اینکه از تعداد بیمه های بدنه کاسته می شود و این تغییر بیشتر به زیان افرادی است که از سطح درآمد پایین و متوسط برخوردار هستند زیرا به دلیل مشکلات مالی، دیگر به خرید بیمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروی گران، بیمه گران

خودروی گران، بیمه گران