مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 13:452022-12-11ورزشي

فلسطین، غایب بسیار حاضر جام جهانی قطر


وقتی مراکش در ضربات پنالتی اسپانیا و پرتغال را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی مردان قطر 2022 راه یافت، بازیکنان با گرفتن عکس های پیروزی خود با پرچم فلسطین جشن گرفتند.

- شاید برای خیلی ها این اولین بروز حضور پررنگ آرمان فلسطین در مستطیل سبز جام جهانی امسال باشد، ولی دقیق تر که نگاه کنید فلسطین در این جام جهانی خیلی بیشتر از یک پرچم وسط جشن پیروزی مراکش حاضر بوده است.

ایسناپلاس:چپ ها در همین چند هفته نشان دادند که یک بار دیگر می توانند به خوبی فاصله مشخص بین یهودی ستیزی و وفاداری به آرمان فلسطین را روشن کنند، آن هم در زمانه ای که دولت بسیار جوان اسراییل به دست یک گروه راست گرای تندرو و اقتدارطلب افتاده است که در نهادش مایل است هر چیزی که فلسطین و فلسطینی است را با برچسب یهودی ستیزی حذف کند.

بسیاری از فعالان حقوق فلسطین بخصوص آنها که به آرمان دولت عربی فلسطین معتقد هستند این جام جهانی را فرصت خوبی برای هم داستان شدن ساخته اند و جام جهانی قطر هم با همه مشکلاتش، ثابت کرده است که یک پلت فرم قدرتمند برای به صدر کشیدن مساله فلسطین است.

پرچم فلسطین حتی در دست برزیلی ها هوادارن تشکل یافته این آرمان، پرچم های فلسطین آزاد را در بسیاری از مسابقات فوتبال در میان تماشاگران بلند کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسطین، غایب بسیار حاضر جام جهانی قطر

فلسطین، غایب بسیار حاضر جام جهانی قطر