مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 14:002022-12-11اقتصادي

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به غیر کشاورزی امنیت غذایی را تهدید می کند


صبح امروز در همایش روز جهانی خاک رییس انجمن علوم خاک کشور در زاهدان بیان کرد: با توجه به جایگاه خاک در تأمین غذای مردم و نقش کارکردهای اکولوژیک خاک بویژه درتعدیل اثرات تغییر اقلیم و پایداری تولید در دنیا در سال های اخیر توجه جهانی به حفظ منابع خاک جلب شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان صبح امروز در همایش روز جهانی خاک رییس انجمن علوم خاک کشور در زاهدان بیان کرد: با توجه به جایگاه خاک در تأمین غذای مردم و نقش کارکردهای اکولوژیک خاک بویژه درتعدیل اثرات تغییر اقلیم و پایداری تولید در دنیا در سال های اخیر توجه جهانی به حفظ منابع خاک جلب شده است.

کامبیز بازرگان بااشاره به اینکه سازمان جهانی فائو با هدف جلب توجه سیاست گذاران و آحاد مردم به اهمیت و جایگاه خاک در امنیت غذایی آینده بشر، برنامه ای تحت عنوان برنامه مشارکت جهانی خاک که همه کشورها در این برنامه مشارکت دارند راه اندازی کرده است افزود: بهمین مناسبت روز پنجم دسامبر بعنوان روز جهانی خاک با هدف تبیین ارزش و اهمیت خاک در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

وی بیان کرد: در کشور ایران از سال 1390 به مناسبت پاسداشت روز جهانی خاک همه ساله مراسمی برگزار می شود.

بازرگان تصریح کرد: کشور با محدودیت منابع خاک و عوامل مخرب زیست محیطی مواجه است که کمیت و کیفیت منابع خاک را تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به غیر کشاورزی امنیت غذایی را تهدید می کند

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به غیر کشاورزی امنیت غذایی را تهدید می کند