مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 14:302022-12-11اقتصادي

سوالات یک میلیون دلاری ریاضی!


هر مسئله ریاضی که تاکنون حل نشده است، به هیچ وجه ساده نیست.

حل این مسائل یا کلا غیرممکن است یا با تکنیک های کنونی قابل حل نیست.

با این حال، در دنیای ریاضی مسائلی وجود دارد که ساده به نظر می رسد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خراسان، مسائل حل نشده ای مانند فرضیه ریمان ، حرکت دادن مبل و.

وجود دارد که اگر موفق به کشف جواب آن ها شوید، برنده 35 میلیاردتومان جایزه نقدی خواهیدشد  با این همه پیشرفت علم و فناوری، سوالات و مسائل حل نشده ای از قدیم در دنیای ریاضیات وجود دارد که باهوش ترین ریاضی دانان هم موفق به حل آن ها نشده اند؛ این سوالات به قدری مهم است که برای حل برخی از آن ها جایزه یک میلیون دلاری درنظر گرفته شده است.

البته تمام مسائلی که در این مطلب به آن ها اشاره می شود، به ویژه مسائل جایزه هزاره ، برای افراد معمولی مطرح نشده اند و حتی توضیح و فهم آن ها هم دشوار است، چه برسد به حل شان.

ریاضی دانان با تمرکز بر این مسائل درواقع تلاش می کنند مسیری به سمت آینده باز کنند و چه بسا راه حل بسیاری از آن ها نیازمند تکنیک هایی باشد که بشر قرن ها بعد به آن ها دست یابد.

به همین دلیل حل این مسائل زمان دار نیست و هر زمانی که یک نفر بتواند حتی یکی از این مسائل دشوار را حل کند، پیشرفت های علمی سرعت بیشتری به خود می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوالات یک میلیون دلاری ریاضی!

سوالات یک میلیون دلاری ریاضی!