مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 14:452022-12-11اجتماعي

چه کسانی می توانند «بدون کنکور» دانشگاه بروند؟


با ابلاغ دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی 1402 - 1401، تسهیلات درنظر گرفته شده برای دانش آموزان برگزیده در المپیادهای علمی مشخص و نحوه ورود بدون کنکور نخبگان به آموزش عالی اعلام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هفته گذشته و به منظور فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم جهت شناسایی، جذب و تشویق دانش آموزان با استعداد و علاقه مند، دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی 1402 - 1401 را ابلاغ کرد.

بر این اساس ثبت نام در المپیادهای علمی از روز شانزدهم آذرماه با مراجعه به نشانی آغاز شده و تا پایان روز جمعه، بیست و پنجم آذرماه ادامه دارد.

  اما تسهیلات درنظر گرفته شده برای دانش آموزان برگزیده در المپیادهای علمی در چند بخش و به شرح زیر است: 1- مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دارندگان مدال طلای المپیادهای ادبی، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، کامپیوتر و فیزیک پس از اخذ دیپلم دوره متوسطه مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها در زیرگروه مربوط معاف بوده و برای ادامه تحصیل در رشته انتخابی در زیرگروه مربوط به دانشگاه مورد نظرشان معرفی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی می توانند «بدون کنکور» دانشگاه بروند؟

چه کسانی می توانند «بدون کنکور» دانشگاه بروند؟