مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 14:502022-12-11دانش

600 شرکت دانش بنیان برای توسعه زیست فناوری در کشور همگام شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سند چشم انداز 1404 پیش بینی شده بود که ایران تا پایان این برنامه رتبه اول منطقه را در زمینه زیست فناوری کسب کند؛ - ایران کشوری بی رقیب در منطقه از نظر توسعه فناوری های زیستی است.

دستاوردی که نمود اصلی آن را در روز های شیوع بیماری کرونا شاهد بودیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سند چشم انداز 1404 پیش بینی شده بود که ایران تا پایان این برنامه رتبه اول منطقه را در زمینه زیست فناوری کسب کند؛ اما امروز به نقطه ای رسیدیم که ایران به یک کشور بی رقیب در منطقه تبدیل شده است و در قاره آسیا با کشور هایی همچون هند، چین، ژاپن و کره جنوبی رقابت می کند.

این موضوع در گزارش آنکتاد نیز مورد تاکید قرار گرفته و در حال حاضر بر اساس مستندات ارائه شده در این پایگاه؛ ایران در حوزه زیست فناوری از نظر رتبه علمی در جایگاه دوازدهم دنیا قرار دارد.

البته این توسعه یافتگی تنها در زمینه انتشار مقالات نیست و مجموعه های اثرگذار در این عرصه به ویژه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری که به طیف وسیعی از شرکت های دانش بنیان که بازیگران اصلی این حوزه هستند دسترسی دارد؛ در تلاشند تا ایران به لیست 10 کشور برتر دنیا در این حوزه افزوده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 شرکت دانش بنیان برای توسعه زیست فناوری در کشور همگام شدند

600 شرکت دانش بنیان برای توسعه زیست فناوری در کشور همگام شدند