مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 16:052022-12-11بين الملل

گفت وگوی اردوغان و پوتین درباره «طیفی از موضوعات»


دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و روسیه درباره طیفی از مسائل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفت وگوی تلفنی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در خصوص محتوای این گفت وگوی تلفنی اعلام کرد: در این گفت وگو، روابط ترکیه و روسیه به ویژه موضوع انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ارزیابی هایی از مسائل منطقه ای از جمله کریدور غلات و مبارزه با تروریسم صورت گرفت .

بنا بر گفته دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این تماس تلفنی همچنین بر احتمال شروع صادرات محصولات غذایی مختلف در قالب توافق صدور غلات تأکید کرده است.

طبق این گزارش، رییس جمهور ترکیه همچنین بر لزوم پاکسازی منطقه مرزی با سوریه در عمق 30 کیلومتری از وجود تروریست ها طبق توافق سوچی تأکید کرد.

اردوغان همچنین در این گفت وگو با تأکید بر ادامه عملیات علیه شبه نظامیان کرد گفت: یگان های مدافع خلق کرد به فعالیت های جدایی طلبانه خود در شمال سوریه و حملات تروریستی علیه ترکیه ادامه می دهد .

از طرف دیگر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری روسی ریانووستی تأیید کرد که پوتین با اردوغان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی اردوغان و پوتین درباره «طیفی از موضوعات»

گفت وگوی اردوغان و پوتین درباره «طیفی از موضوعات»