مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 05:402022-12-12پزشكي

سبک زندگی سالم می تواند از ابتلا به کولیت روده جلوگیری کند


یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که برخی عادات سالم را دنبال می کنند می توانند به طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری التهابی روده را کاهش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس تحقیقات منتشر شده، اتخاذ و حفظ یک سبک زندگی سالم می تواند از 60 درصد موارد بیماری کرون و کولیت اولسراتیو روده پیشگیری کند.

دکتر حامد خلیلی ، متخصص گوارش در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون و محقق ارشد این مطالعه، گفت: در کمال تعجب متوجه شدیم که می توان از بخش قابل توجهی از موارد ابتلاء به این بیماری های گوارشی با رعایت این عوامل سبک زندگی پیشگیری کرد.

به گفته محققان، علائم بیماری التهابی روده می تواند شامل اسهال، درد شکم، گرفتگی عضلات و خستگی باشد.

مطالعات قبلی فاکتورهای سبک زندگی فردی مرتبط با بیماری التهابی روده را شناسایی کرده اند، اما محققان می گویند مشخص نیست که آیا رعایت عادات سالم می تواند از کرون یا کولیت جلوگیری کند یا خیر.

بنابراین آنها دو لیست جداگانه از عوامل سلامتی را تهیه کردند که تصور می شود بر خطر ابتلاء به بیماری التهابی روده در افراد تأثیر می گذارد.

یک لیست شامل مجموعه ساده ای از فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح شامل موارد زیر بود: • چاقی (شاخص توده بدنی 30 یا بیشتر) • سیگار کشیدن • استفاده از مُسکن هایی مانند آسپری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبک زندگی سالم می تواند از ابتلا به کولیت روده جلوگیری کند

سبک زندگی سالم می تواند از ابتلا به کولیت روده جلوگیری کند