مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 08:002022-12-12اقتصادي

میزان فرسایش خاک در گلستان سالانه 17 تن در هکتار است


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت:  میانگین سالیانه فرسایش خاک در جهان هشت تا 9 تُن در هکتار بوده ولی در ایران و در گلستان این آمار به 17 تُن در هکتار می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا عباسی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: میانگین سالیانه فرسایش خاک در جهان هشت تا 9 تُن در هکتار بوده ولی در ایران و در گلستان این آمار به 17 تُن در هکتار می رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: این امر به معنای آن است که فرسایش خاک در ایران بیش از دو برابر بیشتر میانگین آمار جهانی است.

وی بیان کرد: بیشترین مقادیر فرسایش خاک با 35 تن در هکتار مربوط به مناطق شرق استان و فرسایش خاک در سمت غرب هم در جنگل های گلستان تا حدود هفت تن در سال می رسد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان هم گفت: قطع درختان جنگلی، کشاورزی غیراصولی، تغییر کاربری و ساخت و سازهای بی رویه، نابودی مواد آلی خاک و به دنبال آن، فرسایش خاک در کشور و همچنین استان گلستان را سرعت داده است.

ابوالفضل فرجی افزود: در حال حاضر فقط در حدود 10 درصد از 165 میلیون هکتار مساحت کشور، یعنی در 16 میلیون هکتار کشت و زرع می شود که کمتر از 500 هزار هکتار از آن (فقط نیم درصد) حاصلخیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان فرسایش خاک در گلستان سالانه 17 تن در هکتار است

میزان فرسایش خاک در گلستان سالانه 17 تن در هکتار است