مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 08:202022-12-12اجتماعي

فاضلاب مهارلو را بی ارزش کرده/تغییر کاربری بمو راه تنفس شیراز را می بندد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که حدود 40 درصد از فاضلاب کلانشهر شیراز، به شکل خام و تصفیه نشده، به تالاب مهارلو می ریزد.

- ایسنا/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که حدود 40 درصد از فاضلاب کلانشهر شیراز، به شکل خام و تصفیه نشده، به تالاب مهارلو می ریزد.

عطا پورشیرزاد در آیین گرامیداشت روز جهانی خاک بیان کرد: به علت وارد شدن فاضلاب شهر شیراز به تالاب مهارلو این تالاب ارزش خود را از دست داده این در حالی است که با ورود این فاضلاب به منطقه شاهد تغییر اکوسیستم در منطقه نیز هستیم.

به نقل از محیط زیست فارس، پورشیرزاد ادامه داد: متخصصان حوزه خاک هشدارهایی در خصوص فرسایش خاک بیان کرده اند که این هشدار ها رو به رشد بوده و در مرز بحران قرار گرفته از این رو تکالیفی بر عهده تمامی آحاد جامعه اعم از دستگاه های اجرایی ، مردم و نهاد های متولی که بیش از هر زمان سنگین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه با تصریح این موضوع که محیط زیست موضوعی چند وجهی بوده که در تمامی مسائل اجتماعی دخیل است بیان کرد: حفظ خاک از جمله اساسی ترین موضوعاتی است که در تامین امنیت غذایی جامعه نقش اثرگذاری دارد، این در حالی است که امنیت غذایی در جامعه جهانی نزدیک به بحران بوده که باید در این بخش نیز تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاضلاب مهارلو را بی ارزش کرده/تغییر کاربری بمو راه تنفس شیراز را می بندد

فاضلاب مهارلو را بی ارزش کرده/تغییر کاربری بمو راه تنفس شیراز را می بندد