مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 09:002022-12-12پزشكي

اتاق کثیف بیمارستان کجاست


بیمارستان ها، دارای بخش های مختلفی هستند که به فراخور کاربردهایی که دارند، می بایست نکات بهداشتی در آن بخش ها، به درستی رعایت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اتاق تمیز یا clean room، یک محیط کنترل شده از لحاظ سطح آلاینده ها، بخار شیمیایی، باکتری ها و عوامل بیماری زا در بیمارستان ها، کلینیک های درمانی و آزمایشگاه های تشخیص طبی است.

این محیط مجهز به تجهیزاتی نظیر فیلتر، دمنده و مکنده های بسیار قدرتمند است تا علاوه بر کاهش آلایندگی شرایط محیطی نظیر دما، رطوبت و فشار نیز کنترل شود.

بخش هایی از بیمارستان ها به ویژه بخش های جراحی به علت جلوگیری از ایجاد و گسترش آلودگی و حفظ ایمنی و سلامت بیماران نیاز به اتاق تمیز دارد.

کارکنان و افرادی که به بخش های مختلف این واحد بیمارستانی رفت و آمد دارند باید از قوانین خاصی نظیر ممنوعیت ورود لوازم چوبی، پلاستیکی، چرم و کاغذ و مواد خوراکی، پرهیز از رفت و آمد پیش از حد و استفاده از دستکش، لباس، کلاه و کفش مخصوص پیروی کنند تا از انتقال آلودگی جلوگیری شود.

پرسنل بعد از استفاده از تجهیزات و لوازم پزشکی برای بیمار، تمامی این تجهیزات را به منظور تمیز کردن آنها به اتاق کار کثیف منتقل می کنند.

در اتاق های کثیف بیمارستانی ابزار پزشکی، وسایل و تجهیزات استفاده شده و آلوده را قرار می دهند تا انتشار عفونت کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتاق کثیف بیمارستان کجاست

اتاق کثیف بیمارستان کجاست