مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 09:202022-12-12اقتصادي

تکنولوژی دانش بنیان می تواند مشکل قطارهای پرسرعت را برطرف کند


یک کارشناس اقتصادی درباره وضعیت ریل سازی گفت: تکنولوژی دانش بنیان می تواند مشکل قطارهای پرسرعت رابرطرف ساخته و در بخش قطارهای پرسرعت ریلی و لوکوموتیو خودکفا باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ؛ در حال حاضر بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و این شرکت ها هر کدام می توانند کمی بر وضعیت ریلی باشند.

این دانش بنیان ها می توانند با خودکفایی و بومی سازی مشکلات راه را برطرف سازند و کمکی بر وزارت راه و شهرسازی باشند البته بودجه هم برای این امر لازم است.

خودکفایی در بخش راه و شهرسازی امیرواعظ آشتیانی، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت جاده سازی در کشور به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه در بحث جاده سازی و سد سازی ایران به خودکفایی رسیده است و در این حوزه بخش خصوصی و متخصصین می توانند به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند و پروژه های نیمه تمام را تمام سازند.

وی در ادامه اظهارداشت: با مدیریت دقیق و نظارت می توان پروژه های عمرانی را به دست متخصصان ایرانی سپرد چرا که در کشور متخصصین برای این حوزه حضور دارند و همچنین تکنولوژی در بخش ریلی و جاده ای در کشور است با توجه به اینکه می توان با بومی سازی برخی مشکلات را برطرف ساخت.

بومی سازی ریلی این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: هماهنگی میان بخش های مختلف برای بومی سازی نیاز به یک مدیریت و بودجه کافی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکنولوژی دانش بنیان می تواند مشکل قطارهای پرسرعت را برطرف کند

تکنولوژی دانش بنیان می تواند مشکل قطارهای پرسرعت را برطرف کند