مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 10:552022-12-12سياسي

صفر تا صد طرح کلان «چشمه نور»/ ابر پروژه ای برای ایران قوی


طرح چشمه نور ایران (شتابگر ملی) به عنوان بزرگ ترین پروژه علمی کشور 10 سال پیش در استان قزوین کلید خورده که اجرای این طرح به عنوان یک آزمایشگاه شتابگر سنکروترونی نسل چهارم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، طرح چشمه نور ایران (شتابگر ملی ایران) از بزرگترین پروژه های علمی کشور محسوب می شود که از چند سال پیش اجرای آن در استان قزوین کلید خورده و مقرر شده در چند فاز این طرح اجرا شود که آثار توسعه ای بسیاری را در زمینه های مختلف برای کشور و استان به همراه خواهد داشت.

این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرح های علمی کشور در راستای سند چشم انداز 1404 در سال 88 و با ابلاغ مقام معظم رهبری مد ظله العالی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید و مأموریت اجرای این طرح بزرگ ملی به پژوهشگاه دانشهای بنیادی سپرده شده است.

 در سال 90 طبق تفاهم نامه ای بین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و پژوهشگاه دانش های بنیادی 50 هکتار از زمینهای دانشگاه در مجاورت پارک علم و فناوری در جاده باراجین به این پروژه اختصاص یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، پژوهشگاه دانش های بنیادی پروژه بزرگ طراحی و ساخت رصدخانه ملی ایران را با موفقیت به سرانجام رسانده که نخستین تصاویر آن اخیرا منتشر شده و طرح چشمه نور ایران دومین طرح کلان ملی است که طراحی آن توسط محققین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد طرح کلان «چشمه نور»/ ابر پروژه ای برای ایران قوی

صفر تا صد طرح کلان «چشمه نور»/ ابر پروژه ای برای ایران قوی