مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 12:402022-12-12اقتصادي

راه اندازی نخستین کلینیک های گیاه پزشکی در قزوین


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از راه اندازی 2 واحد کلینیک گیاه پزشکی درجه یک برای نخستین بار در این استان خبر داد.

- یوسف درخشان اظهار کرد: بنا بر نیاز استان در توسعه حوزه کشاورزی، 2 واحد کلینیک گیاه پزشکی درجه یک برای نخستین بار در این استان راه اندازی خواهد شد.

با راه اندازی این کلینیک ها استان قزوین سیزدهمین و چهاردهمین کلینیک گیاه پزشکی تخصصی را در کشور دارا خواهد بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی قزوین، وی اضافه کرد: کلینیک های گیاه پزشکی در سه رده با توجه به تعداد کارشناسان متخصص و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی رتبه بندی می شوند و همه کلینیک های موجود در استان قزوین تاکنون دارای رتبه سه و فاقد تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و نیروهای متخصص در تشخیص بوده اند.

درخشان تصریح کرد: با راه اندازی این کلینیک ها در محدوده شهرستان قزوین، بررسی دقیق بخش های مختلفی شامل انواع ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حشرات انجام می شود.

به گفته این مسئول، تشخیص دقیق عوامل خسارت زا به ویژه در بخش بیماری ها نقش بسیار مهمی در اجرای مدیریت تلفیقی این عوامل و مصرف بهینه و کاهش مصرف آفت کش ها و درنهایت تأمین امنیت غذایی با حفظ سلامت محصول و محیط زیست دارد و با راه اندازی این کلینیک ها که دارای آزمایشگاه هستند، به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نخستین کلینیک های گیاه پزشکی در قزوین

راه اندازی نخستین کلینیک های گیاه پزشکی در قزوین